Dalkulla på riktigt, igen!

Det är mycketsom händer nu. Och har hänt. Men jag skriver om det största i det här inlägget; Jag har sagt upp mig från jobbet och i slutet på november går flyttlasset upp till Mora med min dalmas John. Det är med skräckbalndad förtjusning som jag lämnar Göteborg och mina vänner här för ett nytt kapitel  i livet i Dalarna.
 
Just för tillfället gör sig fibromyalgin väldigt påmind, vilket jag så klart känner och märker, men försöker att inte tänka på konsekvenserna av det utan ha ett så bra liv jag kan fastän det begränsas så mycket som det är nu. Allt som görs konstar ju i form av värk och trötthet. Så är det bara.
 
Men jag hoppas att flytten som kommer att innebära en lättare vardag främst i form av att ha ett gemensamt boende, slippa resa och bära så förbannat mycket. Just nu är det förstås mycket planering och packning av hus och lägenhet. Både roligt och ansträngande, som allt i livet, up and downs ; )
 
Det är ett så fint hus med mysig gård, ser fram emot att få inreda och bo in sig ordentligt. Om jag ska vara ärlig har jag inte riktigt fattat att jag ska flytta än. Det kommer säkert gå upp för mig när vi åkt upp med stora flyttlasset, antar jag! : )
 
Efter åtta år av spårvagnsåkande blir det cykel och bilkörning som gäller,
men mest mys på gården hoppas jag
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej, gud vad skönt att slippa åka kommunalt. Jag måste oftast ta tunnelbanan när jag ska någonstans men jag har skaffat en cykel ändå för jag tycker att det är härligt att cykla omkring och det är bra för lederna:)

2014-10-22 @ 12:26:58
URL: http://maddecase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0