Det var inte igår!

Jag har försummat min blogg och er läsare rätt länge nu känner jag. Det har varit mycket annat att fokusera på nu i början av 2013. Får se om jag kan komma igång och vara lite mer aktiv här nu! : )
 
Det är lördag morgon. Jag vaknade strax efter klockan sex men drog mig till sju. Sedan snörde jag på mig kängorna och tog mig en promenad, härligt när det var gjort! Nu har jag precis ätit frukost (som ni ser på bilden nedan).
 
Det är ingen mega-portion till frukost direkt, men jag försöker nu mer käka lite och ofta. Kanske varannan-var tredje timme och hittills har det gått över förväntan bra och gett resultat bara på 1,5 vecka. Jag promenerar och tränar även mer. Hoppas att jag kan hålla i detta framöver! Jag mår ju så mycket bättre när jag tar hand om mig själv på det här viset. 
Lördagsfrukost
 
Av min syster fick jag en gjutjärnsgryta i julklapp, så glad jag blev! Något jag önskat mig sedan min gamla försvann för några år sedan men inte riktigt prioriterat att köpa med min knapra ekonomi. Jag och John invigde grytan tillsammans genom att göra en grymt god chili con carne. Mmmm... : )
Chili con carne. Nästa gång blir det nog chili sin carne, också riktigt gott!
 
Min älskade symaskin har börjat krångla ordentligt. Jag, John och mamma har läst manualen, fixat och trixat, skruvat och funderat men inte lyckats lösa problemet. Så för tillfället har jag packat undan den i sitt fodral till jag får "tummen ur" och kör iväg (eller rättare sagt ber någon köra den och mig) till en reparatör.
Min symaskin <3
 
Men man kan ju pyssla med annat. Förra helgen målade Johnn och jag på muggar, en te-kanna och tandpete-hållare. Idag funderar jag på att tova lite, men vi får se vad jag hittar på : ) Det blir lugnt i alla fall för jag är förkyld. Jäkligt tråkigt, men det är så det är dessa tider. Mer eller mindre alla är ju minst småförkylda.
En mugg samt en tekanna jag målade förra helgen
 
Sköt om er nu!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint
Jag tar gärna en titt på din symaskin. Vet inte om
jag kan lösa det, men har varit med om några symaskiner som verkat gett upp:)
Kram
L-M

Svar: Ja tack, det vore snällt! : ) Just nus tår den i Falköping, men ska se tull att försöka få den till Gbg. Jag ser fram emot att ses på tisdag : ) kram
Isabell

2013-01-27 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0