Hinder

Hade huggande värk i ben, höfter, rygg och händer idag. Brännande värk under fötterna på morgonen som avtog till lunchen som tur var.

 

Men det där brukar för mig inte vara det värsta, utan det är tröttheten och när jag blir sådär disträ att jag inte kan tänka, eller när jag av någon anledning bara kan ligga ner och blunda under varierande lång tid (ibland någon timme, ibland ett dygn) och det går inte att vila bort.

 

Det är snart ett år sedan jag fick diagnosen fibromyalgi även om jag troligtvis haft det i många, många år innan dess, men jag har fortfarande ibland svårt att acceptera detta hinder i mitt liv.

 

För det är ett hinder. Ett stort, fett, hemskt hinder som gör att jag ofta inte kan välja vad jag själv vill lägga min fritid på. Och faktiskt kan jag inte välja vad helst jag vill arbeta med heller vilket jag ibland sörjer.

 

Men jag tänker inte alltid på allt det här hemska, då skulle man ju gå under. Man får acceptera att det som är, göra det bästa av det, och se till allt det bra i livet och det som gör en glad.

 

Och jag var faktiskt på LIA:n hela dagen.

 

Som en av mina lärare hade sagt: "Man ska vara snabb med att plocka hem vinsterna!" Så är det.

 


Sköt om dig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0