Orka?

I går trodde jag att jag skulle ha halvdag i skolan idag, sedan hela eftermiddagen på mig att plugga på egen hand. Skönt! ... Men så var icke fallet.
 
Det började med att jag hade heldag i skolan. Sedan hem och städa badrummet efter en sjuk katt. STACKARS Harriet, och lite stackars mig faktiskt. Det tar på en, verkligen. Sedan är det så att jag inte  har något varmvatten i lägenheten, och så har det varit sedan i lördags. Jag hittade inte min diskpropp så jag fick vackert gå och köpa en. (Tur att spisen fungerar i alla fall så att jag kan koka upp vatten, peppar peppar!!!) Det behövdes verkligen kan jag säga. Inte ett bestick, inte en tallrik, inte en stekpanna fanns att tillgå längre.
 
Efter det blev det en sväng till bästa Linnea och Eric för lån av deras dusch. Det är himmelskt med fina vänner! Det är också himmelskt att duscha när man inte gjort det på några dagar, och när jag får varmvattnet tillbaka kommer jag antagilgen att uppskatta duscharna (om möjligt, eftersom det är enbart då min värk nästan helt och hållet släpper) ännu mer än innan.
 
Ja sedan har jag inte hunnit göra så mycket mer än att städa åt Harriet igen och koka upp en stor mugg med varmt vatten, samt värma värmekudden och hoppa ner i sängen. Det är nämligen svinigt kallt i lägenheten just nu, men alldeles behagligt mysigt under täcket med värmekunnden vid fötterna : )
 
I morgon blir det veterinären på morgonkvisten, sedan hoppas jag att jag ska få ro till att plugga inför näst kommande tentamen!!!
 

Kommentarer
Postat av: L-M

Hej
Vad har hänt, inget varmvätten?
Harriet, vad har hänt med henne?
Mycket frågor på en gång.
Vad synd att det inte blev som du hade tänkt dig.
Det är så ibland,dagen vänds helt upp och ner.
Kram

Svar: Nej, vet inte vad som var fel, men nu är det fixat och jag kan diska och duscha hemma igen :D Harriet hade/har urinvägsinfektion. Hoppas allt är bra med dig vännen , hörs snart!! Många kramar!!
Isabell

2012-09-25 @ 21:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0