Minnesvandring och självransakan i Göteborg

I onsdags tog jag en prommenad från läkaren in till stan. Att vandra i Göteborg gav mig många funderingeringar och tusentals minnen ploppade upp överallt. Denna stad har trots allt varit mitt hem sedan januari 2007.
 
Nästa gång tänker jag att jag ska ta med mig min systemkamera så att jag kan fotografera Göteborg mer ordentligt. Så har jag i och för sig sagt till mig själv i flera år nu ... får se när det blir av.
 
Att det inte blivit av beror troligtvis mest på att jag har lite svårt att ställa mig mitt i san och fotografera bland allt folk. Får jobba på det. Vad är det värsta som kan hända?
 
Delalar av Göteborg upp och ner, hit och dit. Undrar du varför jag inte lagt in bildenra "rätt" så är svaret att jag tyckte att det kändes mer rätt att lägga in dem såhär:
 

Pedagogen, A-huset. 
Spenderat rätt mycket tid här hösten 2010.
En dröm som blev till ... vad?
 
Tyska kyrkan och Stadsmuseet till höger, Brunnsparken rakt fram
 
"Läppstiftet"
 
Trapp bakom Padagogen, B-huset
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0