Jag vill jobba!!!

Eller rättare sagt; jag vill ha pengar. Sen måste man ju jobba för att få det. Så är det.
 
Är så förbannat trött på att inte ha pengar till någonting och behöva oroa sig för att allt ska gå ihop. Nu hade jag mer än gärna köpt hem en stepbräda och en massa vikter så att jag kan fortsätta träna hemma när andan faller på. Men det är inte sådana saker som vikter som egentligen spelar någon roll, utan mer sådana elementära saker som pengar till hyran i december och mat ...
 
Tycker faktiskt lite synd om mig (samtidigt som jag blir lätt förbannad) som inte "kan" jobba extra, eller ens kunde jobba i somras. Det hade faktiskt underlättat något kollossalt. Nu har jag ju hållit mig flytande i alla fall (med ovärdelig hjälp <3) vilket är skönt, men hoppas på att jag snart blir så pass bra i "fibron" att jag kan jobba och därmed få in pengar så att jag kan börja bygga min framtid så som jag vill ha den.
 
Jag skulle ljuga om jag sa att pengar inte spelar någon roll, och att jag är lika lycklig med lite som med mycket pengar, men va?!! Jag känner inte att jag (nödvändigtvis ;)) behöver överdrivet mycket pengar, men att oroa sig för hur framtiden ska gå ihop över huvud taget ekomomiskt gör en inte gladare precis.
 
Som tur är brukar saker och ting lösa sig på ett eller annat sätt. Jag litar till att det löser sig den här gången med, så ska jag göra mitt bästa för att det ska bli så också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0