Om man vill få någonting gjort ...

... är det lika bra att göra det.
I perioder är jag verkligen en liten list-Maja. Känsan av att bocka av sak efter sak på en att-göra-lista, när jag är på sådant humör, är rätt skön faktiskt. Jag tycker helt enkelt om att få saker gjorda och vill helst inte skjuta upp saker till senare, om det går att undvika. Det blir bara mer ångestfyllt att tänka på de mindre roliga sakerna som man måsta ta tu med framöver istället för att göra dem på en gång utan att tänka så mycket på det.
Just idag har jag haft orken för att göra massor. Till exempel har jag varit iväg och fått håret klippt. Av någon annan än mig själv för en gångs skull! Tänkte att det var dags nu eftersom de senaste gångerna jag stått och hållit i saxen har slutat med att jag just bara stått och hållit i saxen istället för att klippa mig. Inspirationen har inte direkt flödat, så jag beslöt mig för att lägga detta på ett proffs. Och otroligt nog blev jag rätt nöjd. Nu kan jag hålla efter bättre själv igen : )
LIA:n idag var spännande, rolig! Jag var med på Lab och provtagning. Det kanske är sjuksköterska man skulle blitt?? Näää... men jag tycker det är enormt roligt att få följa med andra yrkesgrupper och se vad de sysslar med. Jag är upprigtigt och genuint intresserad, himla kul att få lära sig nya saker och ting!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0