LIA

I morgon = första LIA-dagen. LIA=Lärande I Arbete. Jag ska vara på en vårdcentral vilket käns både roligt, spännade, nervöst och lite... jobbigt. Men mest roligt antar jag. Två månader lär man lära sig en hel del på. Och som tur är har vi alla VA11:are (Vi som går vårdadministratörsutbildningen som startade 2011) fått lära oss en del på de snart två terminerna som gått, så vi har en del med oss i bagaget redan. Himla skönt att det är praktik, att vi inte förväntads vara superduktiga på en gång på det vi ska göra. Om jag tänker så, så blir jag nog lite mindre nervös.
Jag har ju en tendes att vilja veta att jag är bra på det jag ska göra innan jag gör det... vilket kan vara svårt ibland. Eller i stort sätt alltid om jag ska vara ärlig. Man kan ju inte bli bra förns man övat liksom. Åt minstone inte i de flesta fall ; )
Jag brukar dock gilla praktik, för jag älskar att lära mig saker och ting. Nu får jag se vad arbetet går ut på på riktigt också. Även om jag är medveten om att det ser olika ut från arbetsplats till arbetsplats så får jag en grund nu i alla fall. Gott det.
Syrrans gerbiler var förresten skitsöta! Jag brukar inte riktigt gilla burdjur något vidare. Men Dexter och Theo var himla roliga att se på. Längtar lite tills att de blir handtama så man kan ta upp dem, inte bara ha dem nosandes/springandes över handen i själva akvariumet som de bor i.
Alltså, jag gillar verkligen djur. Djur och barn <3. Jag blir lika förvånad varje gång den där kjärlekskänslan dyker upp när jag är i närheten av en hund, katt eller... kanske gerbil nu då. Sen får man ju mer eller mindre bra kontakt med olika djur och barn så klart. Man kan inte gilla alla lika mycket, så är det bara.  Man är inte mer än människa.. hund.. katt... fågel... häst... eller vad man nu är ; )

Kommentarer
Postat av: Ida

LYCKA TILL IMORRN VÄNNEN! Det kommer gå galant :D Själv ska jag på arbetsintervju, så jag kommer också vara nervös ;)

2012-05-06 @ 21:45:07
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0