En date med mig själv

Fast, inte helt ensam. Publiken fanns ju runtom mig, och Pain of salvation stod på scenen. Grymt bra. Det tyska förbandet Cryptex var en oväntat lustig överraskning. De lockade fram både skratt och rysningar hos mig.
Rysningarna bildades när sångaren tog i, och röstens härliga rasp framträdde på ett ypperligt vis. Detta tillsammans med härliga rytmer och melodier, kryddat med humor och musikalitet, ja då blir det bra. Då kan jag till och med ha överseende med den lite lustiga tyska brytningen på det engelska uttalet, och de mindre tilltalande partierna i vissa låtar ; )
Pain of salvation. Efter ca 7 års väntan har jag nu sett dem live på en scen.
18/3-12, Brewhouse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0