Trolltyg i tentaskogen

Förra anatomitentan som jag gjorde kändes inte alls okej. Jag tänkte att jag möjligtvis, med lite tur, skulle få godkänt. Mycket på grund av att jag inte förstod frågeformuleringarna ordentligt och chansade på vad som mednades. Men, jag verkade på något vis ha förstått frågorna korrekt eftersom poängen på tentan resulterade i ett VG!

Vad lär jag mig av detta? För det första: att hårt pluggande är lönsamt. För det andra: att gå på resultatet, inte på känslan (åt minstonne när det gäller tentor).

I dag blir det tentapluggande till tusen, förutom ett par timmar medicinsk terminologi mitt på dagen. Jag har nämligen min första ekonomitentamen i morgon.

Så, då var tenta-delen av rubriken på blogginlägget avklarad. Trolltyg då? Jag skulle kunna se det som att mina tankar om mig själv och mina prestationer är troll som försöker slå bort, förstöra eller rent av döda de bättre, snällare och ibland mer realistiska tankarna om mig själv. Om vi tänker på den klassiska teknade filmen från 80-talet, "Trolltyg i tomteskogen", så kanske ni är mer med på vad jag menar?

"Tentaskogen" är faktiskt ett grymt passande ord just nu känner jag. Det är tenta på tenta här framöver. "Jag ser inte skogen för alla träd" skulle också kunna passa in i samanhanget. Det gäller liksom att fokusera på en sak, ett träd, en tenta i taget. : )


Gillar!


Åter till pluggandet.

Sköt om er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0