Tankar om livet som det är ...

Jag har precis fått diagnoserna fibromyalgi och kroniskt trötthetssyndrom. Det kommer inte som en chock för mig eftersom jag känt av detta i flera år. Dock har det förvärrats den senaste tiden. Nu vet jag i alla fall vad min trötthet och min värk kommer ifrån, och kan förhoppningsvis förhålla mig till det på ett bättre sätt. Det är inte lättare eller roligare för det, men jag kan vara snällare mot mig själv och kanske mer logiskt förklara hur det ligger till för de i min omgivning.

Om ni vill läsa mer om sjukdomarna kan ni bland annat kolla om fibromyalgi här, och kroniskt trötthetssyndom här. Fråga gärna mig om ni vill veta någonting specifikt. Jag kan inte allt, men jag vet vad jag själv upplever i alla fall.



Allt är inte svart eller vitt, även om det kan kännas så ibland.
(Eller möjligtvis vara enklast för stunden att tänka så??!)


Det finns lika många sätt att se på en sak som det finns individer, eller faktiskt ändå fler sätt att vrida och vända på situationer, händelser och... allting egentligen.

Vi får försöka göra det bästa av vad vi har och vad vi får, det som händer både oss och andra i vår omgivning. Allt som påverkar oss. Vi måste göra det bästa vi kan för att må så bra vi bara kan, det är vårat eget ansvar. Där spelar tankens kraft en förbannat stor roll. Ibland behöver vi alla lite hjälp på traven med att få våra tankar i antingen mer rätta, lätta eller bara andra banor av olika anledningar. Det är inte alltid (om någonsin?)  bra att fastna i det svarta, vita (eller i någon annan färg för den delen) helt och hållet. Inte för någon. Variation förnöjer, främjar kreativitet, och jag tänker att det gör oss till lättare människor att umgås med om man inte sitter fast i gamla svart/vita tankar eller mönster och bittrar till sig.

Nä, nu ska jag försöka ta mig upp  och göra någonting litet vettigt för dagen i alla fall.

Skål, för tankens kraft! *höjer vattenglaset och dricker en klunk*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0