Sometimes I just love Goteborg

Tågresan från Falköping till Göteborg i morse var ingen pleasent trip må jag säga. Detta på grund av den tidiga morgontimmen, snörvlandet, hostandet och den dunkande huvudvärken. Hemma blev det inte mycket bättre, sova, vilken bra idé! Sen var det dags att ta spårvagnen till läkaren.
Äckligt varmt och stickande sol i ögonen... najs. Väl där på vårdcentralen fick jag vänta över två timmar på att få komma in,  läkarbesöket tog 15 minuter. Efteråt satte jag mig på spårvagnen hemåt. Helt fuckning orkeslös.. Men när jag passerade Hagakyrkan fick jag en ingivelse av att jag bara måste hoppa av vagnen och lägga mig i parken! Tänkt och gjort. Jag lade mig i paren och läste Lemmys biografi "white line fever" tills jag halvsomnade där i solen.
Efter ett tag kom min vän LM förbi. Vi gick till ett ställe på avenyn och käkade middag tillsammans, energiboost!! Nu kändes plötsligt allting mycket lättare. Man behöver sina vänner! Och Göteborg är en otroligt härlig stad! Den lever. Åtminstonne på sommaren. Det är riktigt intressant och lugnande på något vis att se alla människor omkring sig. Liv och rörelse, på ett bekvämt avstånd (oftast).
På vägen hem efter middagen fick vi höra grymt härliga rytmer från några trumslagare som stod och satt vid kopparmärra. Ljuden gick rakt in i min själ och fick mig att känna mig ännu lite mer vid liv. Ibland är det bara så att jag älskar Göteborg! 
Övre bilden: Sett från brunnsparken.Nedre bilden: Del av Kungsparken. 
 
Nu är Isabell en trött, ryckig (musklerna rycker både här och där) men lyckligare Isabell, gladare än på länge. Förresten fyller min älskade syster år idag, så grattis!! Hade mer än gärna varit med och firat, men orkade verkligen inte. Vi får ta igen det på fredag! : ) 
Sköt om er nu, ni som läser min blogg! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter härligt, Isa :D

Svar: Ja det var det verkligen!
Isabell

2012-06-20 @ 23:33:39
URL: http://drinkitup.blogg.se
Postat av: LM

Det var så härligt att träffa dig.
Kram

Svar: None
Isabell

2012-06-21 @ 07:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0