Ooooooh vad det skvalar

Vaknade för över en och en halv timme sedan av ett ordentligt skvalande (och mitt eget hostande). Ooooooh vad det måste regna, tänkte jag (Fast, inte ooooooh, utan snarare en svordom). Min andra tanke var att det skvalade alldeles för mycket, intensivt och för länge för att det bara skulle varar regn. Sant.

Jag gick upp och ut till altanen där jag såg ett vattenfyllt golv och ett hål från taket där skvalandet kom ifrån. Vi hade inte satt tillbaka stuprännan efter målningen.

Så jag gjorde det bästa jag kunde komma på, och väckte John (!!!?????) vilket nog inte var det bästa jag kunde gjort ... Jag hämtade en hink och satte under hålet. Hinken fylldes på under 5 minuter och det fanns inte plats för en större hink på just det stället, så har jag fått gå och tömma hinken några gånger nu i. Senaste gången jag tittade var den halvfull och det droppade bara i den, härligt!

Vatten, vatten, bara vanligt vatten?!

Då kan jag gå och sova igen då! Eller inte.

Det ooooooh (läs valfri svordom) hostandet och kliandet i öronen håller mig väl vaken. Jag låter mer negativ, bitter och tjatig än vad jag egentligen är. Men det hjälper faktiskt att få skriva kverulationer till allas beskådan, tro det eller ej!

Varför hålla inne på sina sorger och eländigheter när man kan dela med sig av endel?! ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0