Akrobatik och himmelskt goda gubbar!

I lördags kom Crille och Ida till oss för att hjälpa John att måla huset. Det regnade så det blev inget med det. Men grillning blev det! Bästa grillningen hittills i år! Så förbannat gott alltså.


Delar av lördagens grillmiddag


Jordgubbar med mjölk och en aning socker, sommarlyx! <3

På söndag tog Ida, Crille och John tag i penlsarna och målade hela baksidan av huset. Undetiden stod jag i köket och lagade pannbiffar. Det var en bra fördelning tycker jag! Även om jag gärna hade målat om jag hade mått bättre.

Men målat har jag gjort, tidigare. Jag känner mig riktigt stolt faktiskt eftersom jag försöker övervinna en rädla jag har, att stå på stegar. Jag målade halva framsidan faktistk. Näst intill akrobatiska övningar krävdes för att nå allt högst upp vid taket, jag är duktig jag!

Det kanske inte ser så högt ut för en som inte är rädd, men för mig krävdes det mod.
"Modet gror där största rädslan bor" ... eller något i den stilen.



Målade även en ring med ett motiv som ska föreställa Lemmy Kilmister. <3. Dock tycker jag att han lite mer liknar Mario än Lemmy än så länge ... så några små ändringar med förhoppning om förbättring, sedan ska den lackas och därmed vara klar för användning.

Så, detta blogginlägg var min stora bedrift för dagen. Nu ska jag återgå till att vara megaförkyld. Tack och hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Ida

Maten var riktigt jävla god :) Och vi hade det superkul och trevligt :)

Svar: Absolut fina vän! : )
Isabell

2012-06-18 @ 17:09:04
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0