Helg, vänner och små äventyr

Det blev en bra helg. I fredags kom Ida förbi. John, Ida och jag käkade hemmagjord pizza och umgicks. Sedan Blev det dubliners för att möta upp två härliga tjejer från Falun, Cattis och Madde. Himla trevligt! Lite drygt med en jädra massa fulla människor omkring en när man själv inte är särskilt onykter bara, men  det får man la tåla då och då när man vill träffa sina vänner OCH ta det lugnt. 
Lördag bestod av lite pyssel i hemmet innan John vaknade till. Klockan 17 mötte vi upp LM för att spela bangolf, äventyrsgolf. Jäkligt roligt trots men jag blev utklassad av John och LM. Revanch så snart som möjligt tycker jag! 
Härliga delar av helgen
Lördagsvällen bestod av hemmalagade hamburgare och av att se te två sista avsnitten av "Merlin". Nu måste vi, jag och John, komma på en ny serie som vi kan börja kika på tillsammans. Inte så lätt som det kan låta, men absolut inte helt omöjligt. Eller? 
Söndag. Tvätt 8-12. Sedan 50-talsmuseum i kortedala med John, mor, Yvonne och Perra. Jag är ju lite av en 50-talsfreak så det var absolut en rolig upplevelse! Jag har velat åka dit i flera år, så nu var det absolut dags. Efter museet blev det en spontantur med "paddan-båten". John fick det i födelsedagspresent av mig så helt spontan var den väl inte, men nästan?! Efter paddan blev det käk på stan och en tur till Mölndal för att hälsa på syster min. Syrran erbjöd att skjutsa hem oss, om vi gick med på att kolla på en film med henne. Hygglig deal, tyckte vi. ; ) 
Måndag. Gick till LIA:n men mycket mer än så blev det inte. Efter några skrivna diktat och nästan ett par timmar senare fick jag lov att pallra mig hem. Nya tag i morgon. Nu har jag åkt på ögoninflammation också medan de andra förkylningssymtomen envist hänger i, samtidigt  börjar jag få rejält ont i lederna igen. Hejja! 
Men jag har gott hopp. Hoppas och önskar att tisdagen ska bli något bättre symtommässigt. För jag har det inte så extremt dåligt här under filten i soffan. Mer än att jag är rätt irriterad på att jag inte kan fullfölja min praktik som jag ska för tillfället. Om det hade varit så hade jag gjort min sista dag i fredags och varit ledig nu fram till den 20 augusti. 
Nu blir det lite mer "once upon a time" innan matlagningsdags. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj. Har du också fått inflammation i ögonen? Jag hade det ju i London. Men det kan väl inte vara jag som smittat? :S Ett tips är att smeta lite grön aloe vera i ögonen (det svider ett tag, men det hjälper!). För du har sån hemma va?

2012-07-02 @ 19:10:27
URL: http://drinkitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0