Åsle Tå

Nu är jag hemma i Gbg igen. En dag tidigare än vad det var tänkt, men det är rätt skönt även om jag tycker att John hade kunnat vara med mig hit istället för att åka iväg och jobba i en annan stad. 
 
Jag tog med mig Harriet på tåget. Det första hon gjorde när jag klev på tåget var att ge ifrån sigg det högsta "MMMJJJJJAAAUUUUUUUU" jag hört från henne och under det "mjauet" hann jag tänka "Neeeeeeeeeej, ska hela resan bli så här?" Men nej, hon småjamade bara lite emellan åt resten av resan. Harriet är en duktig katt! 
 
Innan hemfärden från Falköping åkte John och jag till Åsle, som ligger cirka 10 minuter med bil från falköping, för att titta på Åsle Tå. Jag rekommenderar varmt att åka dit om ni har vägarna förbi. Det är byggnader bevarade från 1700-talet.
 
De flesta byggnaderna står på samma plats som de byggdes på, helt fantastiskt också att få läsa om en del av människorna som faktiskt har levt där, och få en liten, liten inblick i hur det faktiskt kunde vara på den tiden. En del av stugorna/husen var bebodda ända fram till 1950. Himla mysigt och fint gjort. Här kan ni läsa mer om stället om ni är nyfikna. 
 
 
Bilder från Åsle Tå
 
Min kamera måste ha blivit sur när jag sa att den blivit seg och att jag ville byta ut den. Det grundar jag på att kameran försvann efter att jag skrivit det inlägget, och fortfarande inte har kommit fram. Alltså får det bli mobilkamera-bilder här ett tag framöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0