Brölopp

Helgen var härlig. Ett fint bröllop med ett vackert par, en mysig fest med god mat och härliga människor.
 
Efter festen åkte pappa, Carola, John och jag till hotellet med brudparets dotter. Jag älskar ungar (oftast...) och blev förstås överlycklig när jag fick gå omkring med barnvagnen där på kvällskvisten.Carola stannade på hotelrummet med Nawal medan pappa, John och jag drog till Dubliners för en dyr men god IPA. Så gott, så trevligt. John gillade det också så nu här framöver kommer vi nog ibland ta oss lite dyrare öl istället för vin när vi vill lyxa till det.
 
Efter ölen var det dags att sova. Dagen efter var förstås hotelfrukosten en höjdpunkt. Resan hem till Gbg med syster, Robin och John gick också relativt smärtfritt. Bra bra! : )
 
Det var roligt att äntligen träffa pappas tjejs döttrar efter nästan 10 år. Roligt att träffa pappa och Carola också förstås!! De får jag dock återse på fredag morgon. Jag flyger närmligen upp till östersund tidigt på fredag morgon och stannar nästan en vecka. Längtar.
 
Piggheten som jag skrivit om i tidigare inläg har otroligt och glödjande nog hållt i sig hittills. Eller, pigghet är kanske att ta i, men jag har orkat med dagarna och kunnat tänka rätt så klart. Underbart. Då spelar muskelryckningarna och den värk jag haft inte så stor roll. De symtomen har faktiskt också varit rätt så lindriga. Jag funderar på om det kan vara för att jag inte känner mig stressad för tillfället, och jag kan ta det rätt så lugnt och ändå göra saker och ting, i och med att jag är ledig. Ingen praktik eller arbete att gå till och göra av med energi jag inte har. Det är faktiskt möjligt att det är så.
 
Idag känner jag mig dock rätt slut, men  inte så pass att jag måste blunda eller bara ligga ner. Tänkte dock fortsätta på dagens linje att bara varva lyssnande på ljudbok, sticka, kolla film och käka när det behövs. Hoppas John är inne på samma spår när han kommer hem från jobbet ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0