En helg utan plugg

Det är nog första helgen på hela 2012  som jag inte har behövt plugga något. Harriet verkade tycka att jag skulle fortsätta på det spåret för jag vaknade av att hon tuggade på mina plugg-papper till den kommande tentan i kommunikation. You go go girl...cat... cat-girl!?
Fredagskvällen blev ritktigt trevlig faktiskt! Fastän John tyckte att jag stressade på som vanligt... och jag tyckte han var lite seg, som vanligt ; ) Men som sagt, de blev lyckat. Mycket skratt och gött snack på "vasastan" med klasskompisar och lite kompisar till klasskompisarna. Sen gick tre av oss vidare till ett mindre tilltalande dans-ställe, för att möta upp bäsa Linnea, Erik, Jannica och hennes date. Himla kul att träffa dem,  men det stället går jag nog inte tillbaka till helt frivilligt. Men smaken är ju ... delad.
Göteborg var enastående varckert i fredags kväll, tyvärr gör sällan bilder rättvisa.
Inte med min lilla kamera i alla fall.

Jag funderar på att införa tackos som fyllekäk efter varje utgång. Det var faktiskt himmelskt gott! Lätt att göra ordning både innan utgången, och efter när man kommit hem. När räknas något som en tradition? Efter tredje gången? Vi får la se om jag lyckas införa tacos som fyllekäk som tradition här hemma.
I dag var John och jag på second hand. Där jag hittade ett par köksgardiner och två par böcker. "Mänsklighetens miljöpåverkan" och en bok om KBT. Snart börjar ju min praktik och då kan jag läsa annat än enbart studentliteratur. Som jag längtat!
Efter secnd hand blev det ToysRUss  för att kika på pussel. Jag tyckte om att lägga pussel när jag var liten, men sen har tyckt att det mest varit något som man kan pyssla med om man inte har något bättre för sig, och något bättre finns det alltid att göra. Det blir liksom inget dritekt av det. Då pysslar jag hellre med någonting som man kan spara, ge bort eller lära sig något av. Men...

...för två veckor sedan tog John fram ett pussel och jag gick väl med på att pussla lite. Vi satt med det större delen av den helgen. Det var förvånansvärt roligt faktiskt! Men om jag visste att jag hade viktigare saker som jag borde göra, så hade jag mest blivit stressad av det. Men, litte pussel-läggande då och då lär det nog bli här framöver : ).
Mitt första pussel på över 100 bitar. Tänk att en "nolla" Kan göra så mycket ; )

Efter pussel-letandet idag blev det fika på stan med Johns mor, syster, och deras respektive. Trevligt! Nu? Ja, jag bloggar. John ritar. Snart blit det till att steka pannkakor. Vi har köpt sylt och grädde, men jag är nog mer sugen på ost, tomater och örtsalt som pannkakstillbehör. Det är gott som f*n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0