Dexter, Sinister, kom hit!


Idag har vi bland annat börjat med latin i skolan. Någon gång får jag la in allt i huvudet, även om det känns som att det kommer att ta ett tag. Två av de ord jag lärt mig latinska betydelsen på hade jag gärna använt som namn till mina framtida hundar; Dexter och Sinister (Höger och Vänster). Sinister kan även betyda Ond, illvillig, elk, lömsk, på engelska.
---
Om det nu mot förmodan inte skulle bli några hundar/någon hund kan jag tänka mig andra djur med de namnet. Exempelvis Katter, ödlor, fiskar...... Och det kan mycket väl tänkas att jag har hittat andra namn som jag fastnat bättre för då jag väl får mina djur. Men drömma och tänka lite får man ju göra! : )
--------------
Min kropp mår kanske inte världsbäst för tillfället. Är från och till nästintill helt väck i huvudet om dagarna och idag efter lektionerna höll jag på att svimma. Nacken och huvudet värker också men inte alls så farligt som för några dagar sedan, troligtvis blir det bra snart.
--------------
Några timmar skola i morgon då, lite extra plugg efter det och sen vidare till Falköping för att tillbringa helgen tillsammans med fina John. <3

Kommentarer
Postat av: kärlek och trots

Hihi vi skall allt klara den där jädra anatomin och alla latinska termer ;)

2011-09-30 @ 14:28:24
URL: http://lillavild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0