Idag verkar jag ha vaknat på rätt sida

Är på ett ovanligt bra (sen en tid tillbaka) humör idag faktiskt och jag tror att det beror på att jag börjar reda ut saker och ting för mig själv, vilket jag måste göra med jämna mellanrum. Plus att jag har mer koll på den kommande tentan, vilket är resultatet av gårdagskvällens pluggande.  Men det blir mycket tragglande här i en ceckas tid innan jag har all latin vi ska kunna nu under styr.
En annan sak är att jag ska till mamma på fredag, och sedan även umgås lite med syster på kvällen. På lördagmorgonen ska jag ta bussen till Karlstad för att träffa Världens Bästa Lisa! Vi ska plugga, och sedan belöna oss med några öl hade vi tänkt. Lääängtar!
Vill även passa på att gratulera min lillesyster som tog sitt korkort igår, på pappas och hennes killes födelsedag! Tiden går så grymt fort och även om det var kanske i alla fall... fyra år sedan jag förstog att hon inte var så liten längre så får man sig en tankeställare. Hon är faktiskt vuxen! Älskade syster. Nu är det bara jag kvar som ska ta körgort. Lillebror har la haft sitt i kanske fem år, och jag lade ner mitt i takt med att pengarna och tiden tog slut. Körkort är i alla fall något som står högt på min lista. Mycket eftersom jag inte vill bo i smeten senare, och då är det nödvändigt med körkort. Sen gillar jag att köra bil också, än så länge. =P
Nu är bara frågan: vad ska jag äta till frukost? Inte sugen på ett skit men om jag inte äter kommer den onda cirkeln igång igen. Jaja, jag har väl inte riktigt lyckats bryta den onda cirkeln än men tänkte göra ännu ett tappert försök idag, igen. Om det finte fungerar ska jag försöka igen, och igen och igen... det är så mitt liv har sett ut de senaste åren. Lite tragiskt egentligen, men ingenting jag vill tänka på en dag som denna. Nu blir det frulle, sen skola. : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0