Lite kort om...

Lite kort om gårdagen och idag. Jag vågar inte skriva/säga för mycket om det (för då kanske det bryts..?!), men jag känner att jag är inne i en uppåt-period nu. Hoppas det håller i sig! Det har gått bra med maten och jag har börjat träna. Så jäkla roligt! Även om det värker i kroppen och jag är slutkörd på ett helt annat vis än på länge, så känns det riktigt gott!
Jag har även mer motivation till att ta tag i andra saker som måste göras, och skolarbetet. Det är som en uppåtgående spiral. Att ta tag i saker gör att man tar tag i fler saker. Som att "lika tar bort lika" (inom städ i många fall i alla fall, så som sprit, gummi....) verkar det som att när man börjar göra så gör man mer. Ja, liksom att bra tankar föder fler bra tankar? Nu känner jag att jag till och med har virrat bort mig själv :P
Dagens tenta gick nog bra, satsar på G och tror att jag får det. : ) Helt säker kan man dock aldrig vara. Efter skolan så har jag näst intill hela eftermiddagen och kvällen setat med en uppgift, och jag har kommit en bra bit påväg. Det är dock rätt mycket kvar att göra. Lite tänkte jag ta nu ikväll, sen får förmiddagen i morgon ägnas åt resterande.
Förresten, jag har fått tillbaka min skaparglädje när det gäller matlagning. Helt plötsligt blir det mycket roligare och godare att äta då också, när jag inproviserar fram en maträtt för att sedan med spänning få smaka på konstverket... lite terapi samtidigt som kreativiteten får flöda fritt. Med viss begränsning visserligen, eftersom jag tar vad jag har hemma. Ska inte köpa något nytt innan flytten hade jag tänkt, om det inte är absolut nödvändigt vill säga :)

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Har du fått en lägenhet? =)

2011-11-16 @ 07:23:59
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0