Spontanfest och annat spontant

Vilken bra dag det var igår! Efter jobbet. (Som också var ok, men jag kanske inte jublade av lycka under arbetets gång....) Efteråt hann jag snabbt göra ordning mig för att sedan ta spårvagnen med Gabe till Lånedrag för att ta över ett guldkort på life (gym-kort) från en kille. Det gick smidigt och bra, och nu har jag inga ursäkter för att inte träna. Ska börja i morgon.

Varför inte idag?

Nä, för att idag har vi storstädat här hemma. Ätit god frukost, spelat yatzy, gått en promenad förbi 3 affärer på olika viktiga (Faktiskt!) ärenden. Så nu känner jag att både jag och Gabe babe är förtjänta av lite "fritid" innan vi sätter igång med matlagning. För vi ska få finbesök!!! Bästaste Oskar och Therese ska göra oss äran att intaga kyckling, klyftpotatis, sallad och någon slags sås tillsammans med oss denna afton. Ser fram emot detta, och den lite mer lugna stund som jag har förhoppningar om att ska infinna sig nu efter att jag bloggat färdigt.

Ännu en orsak till att gårdagen var så bra, var att jag och Gabe mötte upp Linnea och några vänner till henne samt Stollen och Susanne vid halv 6 på järntorget. Vi tågade vidare till kings head där vi tillbringade kvällen med skratt, snack och bärs fram till ca 22:30. Då drog några av oss och köpte folköl för att sedan sätta oss vid näckrosdammen på en spontanfest... som den som var förra året vid skansen kronan. För er som inte vet så är det något som anordnas på facebook och det är helt KNÖKAT med folk, musk och mys. (Även om det inte syns på bilderna... vi satt i utkanten) Vi gick dock ifrån rätt tidigt och var hemma vid 01 snåret.
Rätt bra de.



Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en mycket trevlig kväll, och den efterlängtade ölen satt där den skulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0