Det dåliga samvetet...

...smög sig på och la sig i bakhuvet någonstans i förrgår.

Varför? Jo, för att jag dagen innan hade skrivit här på bloggen att jag dagen därpå skulle blogga och lägga upp lite bilder "för att det ser trevligare ut så" eller vad jag skrev. Men jag tror att det bara är jag som bryr mig igentligen. fast... har man "lovat" något så ska man väl hålla det också. : )

Vilka bra dagar det varit! Här nedan kommer de i korthet i bilder.

En morgonprommenad.


En kvällstur med bilen för att kolla på djur. Vi fick se (förutom en jäkla massa olika sorters fåglar) Hare, räv.... och jag hörde rådjur skälla för första gången i mitt liv. I alla fall som jag visste att det var rådjur för ljudet hade jag hört förr, men inte i min vildaste fantasi hade jag kunna ana att det var rådjuren som lät så!


Idag var vi på ett gårdsfik och fikade... havtornsbaserade bakverk och gott kaffe. Mmmmm vad mumisgt! Och vilken miljö! Jag hade inte tackat nej till ett sådant ställe.

Lite här och var på ön har de gårdsbutiker.. eller som här en lite bod med en burk man lägger poengar i och tar de man betalat för. I detta fallet är det kockosbollar som görs på gården. Gott gott. Lite farligt detta med att det är tillgängligt dygnet runt bara......

Lite poker har det blivit också, förstås. Och nu när jag bloggat klart ska pappa, carola och jag köra en omgång texas hold em.

--------
Det är klart vi har hittat på saker utöver detta. mest har det blivit matlagning, trädgårdspyssel och jag har sytt en massa med hjälp av Carola. Håller på med ett par chorts nu. Nästa projhekt blir ett slags linne...

Någon gång ska väl vara den första, och i morse sydde jag mig i fingret! Jäklar vad rädd jag blev. Jag la märke till att jag kunde dra bort fingret från nålen, och så sprang jag in i badrummet för att skölja. det gjorde inte så ont i början men sen kom smärtan... och jag höll på att svimma. Mest av rädsla tror jag för jag visste inte hru det såg ut. Jag fick is mot fingret och pappa höll upp mina ben i högläge. när jag vågade kolla på fingret så såg det inte så farligt ut. Jag hade en jäkla tur, kom lindrigt undan med bara en liten del av nageln som rök med, och en uppriven flik på fingertoppen. Ooooh. Tur! En jäkligt obehaglig känsla bara. 

Nä, nu är det poker-tajm känner jag! : )





Kommentarer
Postat av: Ida

Ååh, vad mysigt det ser ut som ni har! Tur att det gick bra med fingret!

2011-07-03 @ 19:13:32
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Katja

Aaaaa! Jag som trodde jag funnit en klasskamrat! :)Visst är vi bra som kommit in! :) Jag fick göra datortest, svenska i skrift och läsförståelse samt personlig intervju. Ingen tangentbordstest dock. vad kollade dom på tangentbordstestet- var det fingersättning eller mest hastighet i allmänhet?



Mycket bra ide´att hålla kontakten gällande utbildningen. Kan vara bra att ha någon "utomstående" att diskutera och rådfråga ibland. Har "favorita"t din blogg. :) Ha en fortsatt trevlig kväll! :) Hälsningar Katja

2011-07-03 @ 19:27:50
URL: http://www.yttikthewiiildcat.blogspot.com
Postat av: Anette

Jag sydde mig i fingret när jag gick i mellanstadiet, nålen gick av och spetsen fick de slita ut. Fy tusan vad ont det gjorde, och vad det blödde! Däremot svimmade min syslöjdslärare och inte jag.. ;)

2011-07-06 @ 08:43:28
Postat av: Karro

Det ser härligt ut :)

2011-07-06 @ 09:27:33
URL: http://karrosenn.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Saknar östersund och våran kära far! <3 försöka åka upp någon gång snart igen? :)

2011-08-29 @ 17:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0