Halvvägs till 50...

...så spännande! Med tanke på hur mycket som har hänt de senaste 25 åren så... men det ska jag inte tralla på om här, det skulle bli en allt för lång utläggning i ett blogginlägg ; ) 

Gårdagens nyårsfirande var klockrent. För att inte tala om den trerätters midag som vi alla satte ihop. 10 av 10, på riktigt. Till och med vinerna var handplockade till maträtterna av mycket kompetent personal på systemet. Guuuu så gott.

Jag fick tyvärr bara en bild på efterrätten, men mmmm så gott! Huvudrätten var porterprasserad rådjursstek med potatisgratäng, och efetrrätten panacotta på vit choklad med nå bär... detta har säkert finare namn, men kan inte komma på det nu ; ) Huvudsaken är väl att det smakar. : ) Och det gjorde det, med råge.

Vi var in till Östersund också ett par timmar, och sedan öppnade vi lite julklappar. Jag fick fin-fina saker som jag blev glad för. Och efter 00:00 fick jag en perkulator av pappa och Carola i födelsedagspresen. Äntligen kan jag dricka riktigt kaffe hemma! :D

Sofie och Michael öppnar julkalappar.

Jaja, kvällen bestod också av hockey, poker, och att spå i tenn. Det var så spännande att tolka de små klumparna. Jag vet inte hur man gör riktigt, så vi gjorde som vi tyckte. Jag gjorde tre små klumpar och jag tyckte de såg ut som en snigel, (alternativt en fågel som gapar) en hand som fångar någonting och ett nöjt spöke med hänerna bakom huvudet/ryggen. Ååååh, de kan man ju tolka som man vill :D


Vid 00:00 gick vi utanför huset och satte på bilradion för att höra tilvslaget. Tyvärr var det för snöigt för att se fyrverkerier mer än som ljuspunkter, men det gjorde ingenting. Vi skålade på och hade det allmänt gött! :D

God fortsättning mina vänner!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0