Ansvar, måsten, musik och lite roligt : )

Igår kväll hade Gabe och jag någon slags ölprovning här hemma för oss själva, härligt! Jag frågade säkert... 5 gånger, minst, om han var 100 på att vi inte skulle gå ut och ta nån öl med syrran och gänget på flygarns haga...?!! svaret var nej, nej, nej... nej.... okej då. Jag gjorde ordning mig på 10 minuter så satte vi oss på vagnen mot stan. Riktigt trevligt!! Den sista halvtimman drog G och jag till Svea för att säga "hej" till Linnea och Jannica. Allt som allt, en toppenkväll.

Idag har jag kollat på filmen mulin rouge från 50-talet någon gång, bra faktiskt. Sen bjöds det på middag på nedervåningen av huset. Gott och mysigt. Sen nu på kvällen har G och jag käkat kex och ost, kollat på tv och ja... haft det riktigt "Svensson".

Jag ska la erkänna att jag sett ett par av melodifestivalens uttagningar nu, och jag fastnade totalt för The Monikers låt "Oh my God!" Finns så jäkla många goa låtar här i världen.. de följande har ingenting med melodifestivalen att göra, men har lite gemensamt med den tidigare nämnda låten tycker ja...
Elin ruth seigvardsson feat. Lars Eriksson - Love
Brandon Flowers - Crossfire                                                                 
Melody club- Eighteen                                                                            
Status Quo- safety dance 

Mando diao
-
Hail sunny days   
- Bkeecker street                           
- If I don´t live today, Then I might be here tomorrow  
- High heels
- Song for Aberdeen      
- Ochrasy   
(iofs, hela albumet MTV unplugged - Above and Beyond, är kanonbra.)

Just nu letar jag efter mig själv endel, känner jag. Jag inser att nu när jag inte har en speciell musikstil/stil i övrigt är det svårare att veta "vem jag är". Jag kommer alltid ha grunden i irländska/skotska toner, punk, folkmusik och rock av olika slag. Så är det bara. Men nu kan det även variera rejält annars! Känslan akn också bero på att jag har rötter lite här och var i och med familj och tidigare städer som varit mitt hemma. Vart hör jag hemma??!! Jag känner också att jag måste vänja mig vid att vara vuxen, det går väl sådär. Kan inte riktigt acceptera alla "måsten" och att jag ska ägna så mycket tid i mitt liv till sådant jag inte vill göra. Samtidigt behöver det inte vara så, det är också ett val. Det är mycket att fundera över, stora beslut, och störst av allt är kanske att samla mod till att våga ta ett beslut trots att jag inte är säker och prova, hoppa, flyga?! Jag är faktiskt inte så gammal, någon slags mellan-ålder kanske, och vem har förresten sagt att bara för att man är gammal så kan man inte ha piercingar, hoppa mellan utbildningar, flytta runt, träffa sköna människor, festa, prova olika arbeten, städer, dater... och bara för att man är ung ska man inte sticka, ha syjuntor, ha lugna hemmakvällar ensam och drömma orealistiska(?) drömmar om framtiden utan att göra någonting åt dem... Nä, jag flummar nu, jag känner det är svårt att få fram mina tankar ordentligt. Men när jag endå håller på; Vem har sagt att man ska ge sig fan på att förhållanden ska  hålla hela livet? Ansvar för att inte såra, att bestämma sig för en känsla man känner och hålla fast i den no mather what. Och.... och... och... och. Stora tankar. Om jag skulle utveckla dessa skulle det ta alldeles för lång tid, och jag tror varken ni eller jag skulle bli klokare av det egentligen. ; )

Nä, nu är det läggdags. Upp och jobba i morgon. inte så tidigt som tur är, men tidigt nog för att det nu är en bra tid för att varva ner med lite läsning! Eller så kör vi lite mer bra musik innan dess.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0