klungan

När Malin var uppe och nattade sixten en kväll i förra veckan såg jag en snutt av "det är vi som är hemgiften", veckans föreställning på svt. (utan ljud). Fastnade! ...och tänkte att "detta måste jag se". Nu ikväll har jag sett den på svtplay, helt underbart bra! Vissa delar är hekt j*vla klockrena. Rekomenderas varmt om ni inte har nåt bättre för er, eller som mig, vill ha någonting att sticka till :D Det är humorgruppen "klungan" som är så grymt geniala, och när de åker ut på turne i höst tänker jag vara där någonstans och se dem!

Det är sådana föreställningar som påminner mig varför jag älskar teater, humor och allvar. Känslor! Insikter! Undringar..."tankeväckningar". När jag var 11 år var jag på en föreställning i Gävle/Sandviken som slukade mig och mina tankar. Sedan dess har jag alltid älskat teater och det mesta som har med det att göra. Sen finns det mer eller mindre magiska föreställningar, men när det är bra, då är det BRA! Om jag någongång kan få vara med om att få människor att känna som jag känner i och efter en väl genomförd föreställning/konsert, så hade jag varit lyckligare än lyckligast.

Förresten gick första arbetsdagen bra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kommer ihåg när vi gick och såg Macbeth - Alla dör på slutet, i Falun. Så jäkla bra! Jag har nog aldrig skrattat så mycket under en föreställning som den gången. Kommer du ihåg det?

Puss!

2011-02-22 @ 15:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0