Kaos och mys, som det ska vara?

Ja men hej mega-förkylning. Igen. Vi verkar ses rätt ofta du och jag. Ibland är du mer närgående och påflugen än annars, som nu. Kanske ett besök till farbror doktor så jag kan få vara frisk någon gång? Det är faktiskt inte många dagar på ett par-tre år som jag har känt mig frisk, kan jag säga. Trött på det nu.

Nu befinner jag mig i Falköping. Denna dag ska bestå i pluggande, har faktiskt en hel massa skolarbete att göra innan jul, så som tentor, test och inlämningsuppgifter. Just nu känns det lite jobbigt, mest med tanke på mitt mosiga huvud, men också med allt runt omkring. Men bara jag har fått allt gjort kan jag ta jullov ett tag sedan, med åtminstonne några dagars icke-pluggande :P

I år har det, som jag i det tidigare inlägget skrivet, inte blivit särskillt mycket jul-pysslande. Inte heller några julklappar inhandlade. Vilket känns som en sorg faktiskt, efetrsom jag älskar att gå långt innan jul och firnula på vad jag ska ge tilll mina nära och kära. Men nej, i år tillåter inte ekonomin detta. Jag förstår inte hur jag ska orka med att gå och oroa mig över pengar i minst 1,5 år till. Det ogillas. Det suger, det är.. fanimej inte bra.

Lite mysigt med julbelysning i fönstret och snart julkalender på datorsskärmen. Har inte sett första avsnittet än, ser fram emot det faktiskt : ) Har följt julkalendern två år i rad nu och hoppas på att detta blir tredje. Då kan jag åter igen kalla det för en tradition. Sist jag såg en hel julkalender var "mysteriet på greveholm", 1996,  som jag då tyckte va så grymt bra och spännande! Sen gick kallendrarna utför... eller så blev jag äldre, vem vet?

Det känns som kaffe och cigg... höll jag på att skriva. (Och kag skrev det?)
Kaffe och smörgås förstås! ...låter som en bra idé just nu.

Så får jag dricka ur min mugg som jag målade här för ett tag sedan.
Gillar den faktiskt!



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tyckte julkalendern verkar mycket bättre än de tidigare åren. Jag såg första avsnittet igår. Efter Mysteriet på Greveholm finns det inte mycket att hänga i granen, men nu kanske? :)



Krya på dig, vännen!

2011-12-02 @ 10:56:30
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0