Uppmaning!

Ville visa en fjäril som jag tovat.
Själv blir jag glad av den och det känns som att man ska ta till vara på allt som kan göra en glad här i livet. Eftersom det enda vi säkert vet är att vi har ett liv, som tar slut, och varför inte göra det bästa under tiden för att vara så nöjd och glad som möjligt samt försöka göra så att våra medmänniskor också mår så bra som möjöigt?!
----------
Allt annat känns idiotiskt anser jag.
-----------
Självklart kan man inte vara glad, nöjd, lycklig, snäll, uppåt, vänlig... idiotglad... hela tiden men varför inte försöka ;) Åt minstonne göra det bästa av situationen som man befinner sig i. Tänka tankar som vänder situationer till någonting lite lite bättre... för man kan faktiskt välja hur man ser på saker och ting.
----------
Därför föreslår jag att vi alla idag ska tänka på att vända en mindre bra tanke/situation till någonting bättre. På så vis blir vi alla ännu lite bättre medmänniskor och dagen blir ännu lite bättre för oss själva. Det är sant! Vad har du att förlora?
----------
Kör på!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0