Dyra Lisebergsbesök...

...först blev min mobil vattenskadad, vid andra besöket så blev min plånbok snodd. Den är i alla fall borta.

Nu har jag spärrat kort och ID i alla fall. Plånboken och korten är inte hela världen att de är borta, men legitimationen!! Jag hade nyligten skaffat mig ett nytt och nu måste jag göra samma sak igen. Jag kunde som tur var lösa pengafrågan (tack internetbank och LM!) för ett tag nu i alla fall. Värre är det med Id eftersom jag inte har någotning att legitimera mig med när jag nu ska fixa ett nytt. Och det kostar en del... Men det lär ju gå på något vis. Tänkte i alla fall betala för-avgiften som man behöver göra innan de ens tar ens ärende på skatteverket. Tyvärr är det så att man måste  skriva ut kvittot på betalningen själv. Jag har ingen skrivare. Varför ska allt vara så krångligt??!

Lika nu när jag ska söka CSN bidrag så är det bara registrerat en kurs som jag har tackat nej till. Utbildningen jag ska gå går inte att finna och det finns ingen ordentlig att ringa och prata med eftersom "allt ska skötas på internet" nu. Bahh!!!

Pengar pengar pengar. Det är la den värld vi lever i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0