No one laughs

Jag reagerade starkt när jag såg lappar på stan om Elin Krantz här om dagen. Riktigt hemskt att människor försvinner sådär. Och nu har det visat sig att hon är mördad. Jag vill inte gå in på det mer än att det är tragiskt, hemskt, ofattbart, och det känns så nära.
Tankar till hennes familj, vänner och till Elin.

"No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one's laughing at God
When they're starving or freezing or so very poor

No one laughs at God
When the doctor calls after some routine tests
No one's laughing at God
When it's gotten real late and their kid's not back from the party yet"

Regina Spektor

Jag vill så gärna ha ett piano. Jag längtar efter att vara säker på att jag ska bo tillräckligt länge på ett ställe så att det är värt att släpa in den/det stora, tunga, åbäkiga, underbara, härliga, fina skapelsen, möbeln, intrumentet. <3



Kommentarer
Postat av: Lynn

Fin dikt!



Och piano ja... det är något alldeles särskilt. Längtar också till den dag då jag ser att det värt mödan att släpa in ett! Tills dess får en synt-Roland duga :P



Kram

2010-09-28 @ 22:23:53
URL: http://lynnsblogg.blogspot.com
Postat av: karin

åh älskar Regina Spektor

2010-10-04 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0