Två saker som jag tycker mindre mycket om...

Sniglar (mest mördarsniglar) och valar. Varför?

Vet faktiskt inte riktigt. Sniglar- därför att de är slämmiga och äckliga och alldeles för många när det regnat. Jag kan ju inte ta mig fram utomhus eftersom jag inte vill kliva på dem. De är nog nästan lika dumma som daggmaskar, BLÄ!

Men valar då? De kan jag ju inte råka kliva på.
De flesta brukar skratta när jag säger att jag är rädd för valar och fråga; "har du träffat någon val någon gång då?" Nej, det har jag förstås itne. Inte i detta livet i alla fall!

En föredetta arbetskamrat kom med en rätt bra teori.
Han sa; "du kanske var ett plangton i ditt förra liv?!" Ja, jag kör på den teorin : )

På min kladd här ser de faktiskt inte så läskiga ut... men de är de! ; )

Kommentarer
Postat av: Gabe

Den där valen ser glad ut. :) Tror du att du skulle vara rädd för en smilande val i verkligheten? T.ex. om den till och med hade sådana ögon du målat?

2010-09-29 @ 16:28:20
Postat av: Lynn

Vad lustigt! Du gillade ju delfiner förr, eller hur? De är ju små tandvalar ;) Valar är dock inte alltid så fagra, måste jag erkänna, även om den du ritat var riktigt söt! Du borde illustrera en barnbok du!

2010-09-29 @ 23:03:18
URL: http://lynnsblogg.blogspot.com
Postat av: Lynn

Tack!!



Jag vet hur det är att inte komma till skott med saker. Men gör en liten "demo"-bok på sidan om annat kanske? Blogga om utvecklingen av det? Sedan har du något du kan ha att visa upp för de som är intresserade, eller de som du vill göra intresserade! :)



Haha! Tänk om vi två skulle åka på valsafari... det skulle vara bra intressant att se ;) Och du kan nog vara lugn, om det är något vattenlevande djur inte gör så är det att leta sig långt upp på land :)

2010-09-30 @ 14:35:32
URL: http://lynnsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0