Fisk i en skål

Jao, jag stack iväg till jobbet, till och med tidigare än vanligt för att jag tänkte ta det lite lugnt. Så börjar jag med mina uppgifter och när klockan blir 10 kommer den andre extravaktmästaren Niclas. Just då förstår jag att jag tagit fel på dag. Jag ska vara där nästa vecka!

Jaja, sådant som händer. Lika bra att alltid dubbelkolla det jag skriver upp i min kalender hädanefter! :)

Meeen det var inte hela världen. Lite mer fritid och tid till att läsa inför seminarier och föreläsningar är alltid välkommet.

Så det har jag gjort. Läst. Och lagat mat till matlådor, lunch och middag. Stuvade morötter och vitkål sitter alltid rätt. Sen blev det någon slags korvgryta med ris och pesto, gott faktiskt.

Kul att exprimentera
och slänga i lie råvaror, oftast blir det bra! : )

Annars har jag funderat lite på pyssel. Dessa bokmärken jag gjort kanske inte är så bra...

Om man har böckerna i väskan så skaver bokmärket på sidorna i boken vilket kanske inte är önskvärt. Jag får väl använda dem till böcker jag bara har liggande hemma, och sedan komma på en smartare lösning till mina figurer, helt enkelt!

Jag har en del pyssel liggande som väntar, t ex lampan som jag skrev om för några veckor sedan. Vill även lära mig sticka raggsockor och är lite sugen på att börja tova örhängen igen. Jag tror att det är den älskade hösten som kommer och väcker min kreativitet.

Jag har även tagit fram min Nikon, systemkamera, i förhoppning om att jag ska ta med den ut på en fotoprommenad snart. Det var eviheter sedan känns det som!


Som en fisk i en skål
Simmar jag runt och tittar på
Hur du står ensam som jag
Du är du och jag är jag


Kommentarer
Postat av: bitterfittan

haha sjukt gulligt bokmärke iaf

2010-09-14 @ 15:58:19
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0