Snilleblixt?!

Jag funderade på hur jag kan få Gabriel att få ett hum om hur min värld ser ut utan glasögon. Vilket inte alls är en enkel sak när han annars ser perfekt. Plötsligt fick jag en snilleblixt! Jag tog min systemkamera och ställde in fokus så som jag ser det framför mig utan glsaögonen på. Detta blev resultaten.

ca 2,5 m ifrån

ca 1,5 m ifrån

ca 50 cm ifrån datorskärmen

Det är inte exakt så jag ser, eftersom jag har brytningsfel också. Det är ännu lite suddigare kanter bl a. Men jag ser! Jag är inte blind. Även om jag inte kan läsa text eller se ditaljer, så ser jag att det faktiskt står en människa framför mig, eller en möbel, eller någonting annat. : )


Igår sorterade jag en massa, och ska slänga endel igen. Denna koffert hade jag som favorit när jag avr liten, men den är trasig... behålla eller inte? Jag tror den ryker. Jag har ju faktiskt kort på den åtminstonne.

Har även kollat igenom gamla VHS-filmer från när jag var liten. Ska försöka få tummen ur och gå iväg till något ställe där de för över materialet till DVD. Smidigare. Så behöver jag inte vara rädd för att banden ska gå av hela tiden!

Nu hinner jag inte skriva mer. Ska dra mig till arbetet. Puh! Det blir nog bra, men helst hade jag legat kvar i sängen idag och kurerat min onda hals, Blä!


Kommentarer
Postat av: Gabe

Oj! Kan inte fatta hur du gick med dålig syn så länge - glasögon till trots. Det är fullkomligt otänktbart för mig! Fast det är väl så att man vänjer sig när synen försämras långsamt dag efter dag...

2010-10-10 @ 10:10:31
Postat av: Grey

Men då ser du bra jämfört med mig utan glasögon. Jag ser lite färger här och där. Uppfattar ingenting, inte ens vilken sida jag är på. Ibland ser jag inte ens skillnad på dator och tv :S

2010-10-10 @ 14:52:36
URL: http://susannim.blogg.se/
Postat av: Grey

Tro mig, jag har verkligen den sämsta synen någonsin. Det är helt sjukt. När jag tar av mig glasögonen kan jag inte ens se mina glasögon, hur tjocka bågarna är så jag är rädd för att ta av mig dem. Misstolkar allt jag ser utan dem. Det går inte att beskriva :x

2010-10-22 @ 10:15:52
URL: http://susannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0