En del av livet (en av livets vägar)

Jag stannade till och slöt ögonen. Försökte tänka konstruktivt och logiskt, men det var bara en tanke som malde i mitt huvud . ”välj rätt, välj rätt, välj rätt…” Hjärtat slog snabbare och snabbare. Tillslut kändes det som att hjärtat hittat sin rytm, så snabb att den knappt kändes.  Med ens handlade jag bara, utan klara tankar i huvudet. Jag tog ett ostadigt kliv ut på en av de darriga trådarna som utgick från min tidigare livsväg.

 

Om jag tvekade nu skulle jag falla. Så jag gick med allt raskare steg framåt utan att titta bakåt eller åt sidan. Ingen tid för ånger eller tvekan, inte nu. Snart blev tråden bredare och genast blev jag stadigare på foten. Saktade ner tempot till knappt styrfart.  Behövde tid till att smälta vad som just hänt.

 

Av: Isabell J

 


Kommentarer
Postat av: Bellatrixofix

Vad vackert gumman! Då menar jag dikten du skrivit. Verkligen underbar!

jag önskar dig lycka till med erat arbete, håller tummarna. Snygga detaljer till din klänning, skulle gärna vilja se er.

Må så gott Hälsa gabbe.

puss mamma

2010-11-02 @ 19:31:28
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0