När är det påsk? ...snart verkar det som..?

Snart är det påsk. (fick jag reda på idag) Brukar faktiskt inte pynta, men jag fick tre blommor av mamma. när jag kom hem med dem kom jag på att jag kunde använda de fina krukorna/hinkarna som jag fick av Therese i födelsedagspresent. Och fylla den 4:e med något "påsk-tjaffs" Tur att jag gör drömfångare så jag hade fjädrar hemma : ) 

När jag var liten var påsk någonting alldeles speciellt. Jag och mina syskon följde med mamma och pappa nedanför huset, ut i skogen på en prommenad i snonn ner till fotbollsplanen "finnåsen". På vägen plockade vi ris. Pyntade det när vi kom hem. När vi syskon blev lite äldre började vi gå själva, samma slinga, för att plocka familjens påskris. Ett äventyr!
  
På skärtorsdagen klädde vi ut oss till påskkärringar, (eller påskägg?!) och gick i grannskapet med egenmålade teckningar och "tiggde" godis. (ja, det var la de vi gjorde....) Oftst fick vi godis. De vågade väl inte annat =P Näää.... vi var så söta så! 

Sen fick vi leta påskägg antingen i trädgården eller inne. Och förutom mamma, pappa och syskonen så var självklart vår älskade opa (morfar på tyska) med.

Men nu på senare har det liksom mist sin glans lite... får vänta till man får ungar i närheten, och jag hoppas innerligt att jag kan ge mina barn lika magiska påskdagar som jag hade när jag var liten!  
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efter mitt jobb åkte jag till Lerum för att möta upp mamma på hennes arbete.  Vi handlade på vägen hem och så lagade vi vofflor med olika goda röror till. Bl a tonfiskröra och lök/kaviar röra. MUMS!
Sen fick jag akupunktur. Underbart. Gabe kom och hämta mig strax innan 20:30, tack! <3
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I morgon hoppas jag på settlers! Come on!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ååååh, Settlers! Jag vill ocksååå!! :D



Jag håller med, påsk var mycket bättre när man var liten.

Du verkar ha haft en underbar dag annars, hoppas det fortsätter så imorgon också. Och alla andra dagar :)

Puss

2010-03-25 @ 23:17:11
URL: http://lillasysterdyster.blogg.se/
Postat av: Gabe

Alltid ett nöje att köra runt dig i bilen vettu! :)

2010-03-27 @ 17:44:26
Postat av: Isabell

gabe: ja de är tur att jag har dej, och din bil =P Puss!!



Lisa: Var inte allt lite mer magiskt när man var liten? Hm, man får försöka bevara det så mycket det bara går!! Det blir vad man gör det till... Puss!

2010-03-27 @ 17:48:03
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0