Solskensdag!

Man kan inte vara för ambitiös... detta med att ha med en bild i varje blogginlägg gör att jag drar mig lite för att skriva. Så, nu tänker jag ändra mig lite, och ha med en eller flera bilder när jag känner för det och ingen alls när jag känner för det.

Idag träffade jag Jens på stan. Vi åkte till skansen kronan och käkade glass och snackade. På vägen hem på spårvagnen mötte jag Therese. Jag åkte med henne hem på en kopp kaffe och lite gos med Loke. Sen en snabbis in på Ica innan hemgång och tillagning av en god gazpacho... men en aning för mycket löksmak. Ska Ändra det till nästa gång och ha i lite mindre av den råvaran.

Jag gjorde även en kikärtsröra som jag tycker om att ha på smörgåsen under någon grönsak. Nu var det längesedan jag gjorde den senast men har tänkt lääänge på att ta upp detta goda pålägg igen : )

Kikärtsmos

1 burk kikärtor
1/2 citron, skal och saft
2 msk olivolja
3/4 tsk flingsalt
1 krm chilipulver
1 tsk spiskummin
2-3 msk vatten

Skölj ärtorna och lägg dem i en mixer. Tillsätt rivet ska och saften av en citron, olja, salt och kryddor.
Mixa allt och späd försiktigt med vattnet till det blir ett tjockt mos.

Gott med Afalfagroddar på, eller/och valfri grönsak. Mums!

Nu sitter jag med röd färg i håret... lite som falurött faktiskt. : )  "Falun i mitt hjärta......"
Klockan börjar bli nedvarvningsdags och sovdags, men känner inte alls för det.

I morsse gjorde jag en tabbe förrästen. Jag gick en timma tidigare till jobbet än vanligt. Märkte det när jag tyckte att det var ovanligt lite folk på spårvagnarna och tittade på klockan då... hm. Jaja, sådant händer!

Jag fick ett brev idag från min brevvän. Roligt! Han hade skickat med en cd med 15 favoritlåtar. Grymt kul att bli inspirerad/påminnd om musik sådär.

Nu = Ursköljningsdags.

Kommentarer
Postat av: Gabe

Jag är faktiskt glad över att jag inte drabbades av din tabbe och vaknade en timme tidigt. :P Tur man sovit bra de senaste nätterna. :P

2010-06-16 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0