"kan du mä denhä?" "hu mycke ä en klocka?"

Helgen i Hofors var, Bra!

Åkte bil med mamma och syrran. trevlig bilfärd. Hem till Opa. Spelade kort till läggdags.

Lördagen bestog av god opa-frukost, Besök hos Eva och Mijaraj, shoppning på "bruket" och studentfest för Sofie. Lovely! Himla rolig fest. Det blev omkring 40 personer och definitivt den bästa studentfesten jag har varit på. Kul att träffa gamla bekanta också, som jag inte sett sedan jag var liten. Men med goa Sofie, hennes goa familj och goa vänner, kan de inte bli annat. : )
  
  
Vi diskuterade Hoforsmålet. Det är verkligen eget, liksom en liten avart. Hofors ligger ju nära dalarna, men ändå i gästrikland så det här la en blandning mellan något slags dalmål och gästirikemål. Uttrycken är rätt egna också. Som de jag skrev i rubben (rubriken) t ex. : ) 

Tyvärr har mitt Hoforsmål försvunnit och jag talar inte någon tydlig dialekt. Det hörs ju såklart att jag kommer uppeifrån, men jag har varken helt Falumål, Hoforsmål eller något annat "mål" längre... lite tråkigt... Men det blir väl så när man flyttar runt mycket. 

Idag åkte älskling med mig till onoff och köpte en fator till mig. Den verkar grym! Tror jag kommer att gilla den. Fredrik var med också. Efter matchen (fotboll) så hoppas jag på lite settlers-spelande. Grymt bra att vara tre här hemma ett tag nu, det betyder ju fler chanser till spel :D




Kommentarer
Postat av: Gabe

Din nya dator är fin, bra och snabb. :)

2010-06-16 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0