En plats i solen

kents nya album landade i brevlådan för ca 3 veckor sedan.... Guuu va bra de är! Bästa.... på länge.
Låtarna har liksom smält in under semestern då jag inte lyssnat på skivan någonting. 5 av 5, 10 av 10, 100 av 100!

Hemresan från Falun igår var dryg. Trots att vi i stort sätt bara satt ner hela dagen så är jag rätt slut idag.

Jag erkänner, hade för mycket packning, men jag kunde inte veta att det skulle vara finväder hela tiden =P

Sen plockade vårat tåg från gävle till sthlm upp pasagerare från ett havererat tåg så vi blev försenade. Satt 1,5 timmar i 30 graders värme med 250 extra passagerare.

Vi kom hem runt 22 istället för runt 19 som våra besdtällda biljetter visade. Men, hem kom vi, och vi hade i alla fall varandra!


Efter vi varit i Östersund hamnade vi i Hofors. Där vilade vi i en park tills vi träffade Maria och Matilda. En dag fylld av snack, fik och lek! :D




Isa ville också hoppa i mitten, som Matilda! Man har de inte roligare än man gör sig =P

Vid 20:30 kom lillebror Michael och hämtade mig och Gabe. Övernattning i Stigsbo, Stjärnsund. Mitt ute i skogen bor de. Lovely! Snack och ett par bärs senare deckade vi gott.

Tack Marianne och Roger!

Det blev en tidig uppgång och frukost och sedan bilfärd till Leksand sommarland. Underbart!

Vi var nog de äldsta där, som inte hade barn med oss. Men kul hade vi!
(det enda som hade kunnat vara lite bättre, var om Sofie kunde vart med, som planerat. Men jag hoppas hon har det bra i Tyskland istället!)

Jag vaskade, och hittade "guld". Tänk så lycklig man kan bli, haha!

Micke och Gabe ser sådär jättekära ut när de trampar omkring mig i demmen... ha! :D

"Se snygga ut nudå" sa jag. Detta blev resultaten. Fina pöjkar jag umgås med. Bror min och Gabe babe.






Efter en dag av bad och stoj åkte vi till campingen och vår stuga. Kortspel, fotbollsVM, käk och en sväng in till Leksand senare... så blev det settlers och en prommenad innan läggdags. Helt enkelt perfekt.


Efter städning och utcheckning av stugan åkte vi till Insjön. Clas Olson... STORT! Och lager 70. Jag hittade myskläder och en tshirt, nöjd!

Sen Falun. Michael släppte av oss på vadrarhemmet, gamla Falu fängelse. Jag har bott granne med det, och alltid tänkt att jag ska gå in och se hur det ser ut med det blev aldrig av. Nu fick jag bo där! :D 












Ja, vi hade det bra. Riktigt bra. Och jag älskar Falun. Längtar faktiskt tillbaka.

Jag såg min första fotbollsmatch på tv nu på semestern, och också första gången som jag tyckte det var spännande. Haha, skulle faktiskt vara rätt skönt om gabe och jag kunde kolla tillsammans i fortsättningen, då även jag kan tycka att det är lite spännande med fotboll. (förutom när bröderna spelar, det har jag alltid gillat)

Vandrarhemmet var kanonmysigt. Ingenting att klaga på. (förutom möjligtvis att pappershanddukarna på toaletterna var slut två eftermiddagar i rad..)



Nä, en kanonsemester har vi haft! Helt ofattbart underbart!

Nu håller jag på med tvätten. Gabe handlar, och nu när jag avslutat detta blogginlägg ska jag göra ordning mig själv och en god frukost. Sen får vi se vad som hittas på när tvätttiden är slut vid 13 tiden.

Sköt om dig!



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej på du!



Hm, Isa... De ser ju lite konstigt ut på ett av korten, de ser ju ut som om ja stoppar handen i matildas röv :/ Men så är ju INTE fallet. Tack för en kanon härlig eftermiddag =)

2010-07-15 @ 09:25:38
Postat av: Isabell

Maria, det tänkte jag inte alls på. haha! Jag tycker det är härliga kort. Jag ska se till att komma ihåg att bränna ner alla bilder på en skiva och skicka till dig. Tack själv, härlig dag! : )

2010-07-15 @ 09:31:02
URL: http://[email protected]
Postat av: Gabe

Haha! Mycket roligt har hänt. Semestern har känts lååång trots att vi bara haft tre veckor!

2010-07-18 @ 21:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0