Trollunge

Jag har kollat igenom gamla bilder från när jag var liten, och jag var no en liten trollunge ja!

Tänk att det är små barn i dessa åldrar som jag umgås med hela dagarna nu. Det är både som en dröm och en mardröm. Tvekar på om det verkligen är vad jag vill, kanske. Kanske inte. Kanske lite. Kanske inte alls. Men vad ska jag göra i stället då? Har så många funderingar och drömmar. Får tänka vidare ett tag helt enkelt.

Sören och jag har samma frissyr och "hårfärg". Det var mina föräldrars kompisars hund. De hade även en tik som hette Sara. Fabbro Sara och Tant Sören kallade jag dem, var det bara jag som gjorde det? Hmmm... Detta är i alla fall på vår gård i Svärdsjö utanför Falun.

Efter VFU:n idag har jag sorterat papper, färgat håret och läst kurslitteratur. Snart klar med Von Wright boken-en plåga! De borde ta bort den, seriöst, och lägga in något som man kan ha mer nytta av. Faktiskt.

Förra torsdagen var L-M och jag till mamma för att tova ett par vantar med henne. Jag gjorde även en brosch till mor som gillar får, och en tovad groda till L-M, för hon gillar de små gröna liven. Riktigt roligt faktiskt! Även om fåret ser lite smått knasig ut.... jaja, förhoppningsvis blir man glad av att se den. Det blev i alla fall mamma, och det var ju huvudsaken. : )

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Att ha barn ÄR både himmel och helvete! Men när man får det där leendet, skrattet, när ens barn säger "jag älskar dig!"... Det är så värt det! Kram

2010-12-07 @ 09:15:05
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0