Skogens guld, eller vad är det de kallas?

Guuu vad jag sov idag. Gabe frågade om jag skulle upp, halv 9, "nej" sa jag och fortsatte snarka. Ja, för snarkade gjorde jag tydligen. Halv elva klev jag upp och åt frukost. Hjälp! Sover verkligen som en stock här. En skön sömn.

Efter frukosten åkte G och jag till Östersund för att inhandla tenn, mat och öl. Kollade även efter en 25-års present till mig från Gabriel, men vi får leta lite till så de blir rätt. Goa Gabe! : )

Sen har vi ätet världens godaste kål-soppa som pappa gör. Med frikadeller som Carola gjort. Sen slockande jag på sängen igen ett par timmar när jag egentligen skulle plugga. Jag har ju en hemtentamen att tänka på också. Suck! 

Efter lite tv åt vi vofflor och hjortronsylt. MmmmMMMMMmmmmm... så gott!!!! Älskar hjortron.

Pappas fina kreation. Han berättade att de fick hjortronsylt och mjöplk till mellanmål när han var liten så att han tröttnade på det. Jäklar, vilken lyx! Men där kanske det där svenska "lagom är bäst" passar in...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0