Nicolaus!

Idag är det 6 december, Nicolaus. Eftersom halva min familj är tjeck/tyskar så har vi alltid haft en tradition att fira Nicolaus. (Även kallad Santa Calus, bl a. Tror han var från Turkiet och blev givmildhetens helgon, eller något liknande.) När jag var liten hade Nicouaus, ehem, mamma, ställt en stövel med ett paket och kanske lite godis i nedanför sängen. Det var alltid pirrigt och roligt att vakna just den dagen. <3

Nu är det lite annorlunda, men vi barn får något av mamm... Nicolaus fortfarande. Nu till frukosten har jag öppnat ett paket som jag fick förra veckan med uppmaningen om att "inte öppna förrän på måndag!"... tre FINA desertskålar fick jag! Och choklad. Tack Nicolaus. Nej, Tack Mamma! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0