Måste upplevas.

En tur till affären och tillbaka är en naturupplevelse, skulle man kunna säga. Även om man sitter i bilen så är det unberbart vackert! Jag hade så gärna viljat kunna visa er hur vackert det är här uppe, men det går tyvärr inte med bilder. Det måste upplevas. Bilderna gör allting platt. Absolut inte en rättvis bild av det vackra, underbara, härliga både landskapet och luften.

Att jag har med mig en lite skit-kamera som gör bilderna grusiga och tar 1000 år på sig att ta ett kort, gör inte saken bättre. Men ett par bilder ska jag nog lägga upp i alla fall. Bara ni lovar att ha det i åtanke, som jag precis skrivit.


Några andra påtagliga skillnader här just nu, jämfört med Göteborg, är kläderna folket bär lite utanför Östersund. Mer rejält, mycket mörkgrönt, varmt och bekvämt. Det är mörkare och mer snö, samt var och varannan som tankar tankar förutom i bilen, en eller ett par dunkar också. (troligtvis till scootern). Annars får man också se upp för djur när man kör, mycket älg och rådjursspår nu. (som ur är?) har vi inte sett något djur på våra färder hittills.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0