pest eller kolera?

En tur till Ikea samt blomsterlandet. Det blev krukor, köksredskap i plast, tårtspade, och glas inhandlat. Men det bästa var att gå runt och titta på möbler till det mya boendet. Fantisera går ju, sen har ju min adnra hälft något att säga till om också =P

Det är inte mycket som ska med från vår nuvarande lägenhet. Sen kanske inte allt ska köpas från IKEA heller. Oftast tycker jag att det känns för.. .oäkta? och rangliga. Eller hur ska jag beskriva det. utan själ?

Äh, möbler kanske inte har någon själ? Men annars tycker jag mycket om gamla möbler som har en historia. Som ser lite slitna ut. De behöver ju inte vara trasigt.. bra trivsamt slitet ; ) Hemtrevligt värre anser jag.

Så fick jag tre till blommor omplanterade nu på eftermiddagen. Självkart medförde det en massa annat jobb som att bära krukor och dammsuga och torka och... göra rent helt enkelt.

Då är det bra med en bra ljudbok. Nu lyssnar jag till Johan Theorins tredje bok "blodläge" som verkar vara i samma klass som hans två föregående böcker. Bra.

Jag läser även "sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Ja, vad ska jag säga? Jag gillar hennes böcker.

Nu börjar jag bli vän med min nya mobiltelefon. Är snart lika snabb på att smsa med den som med min gamla Nokia. Bra de.
Det mindre bra är att vissa nummer tydligen inte sparats trots att jag gjorde en backup. Får lösa det.

Tänk vad hårda fötter man får av att gå barfota. Jag hade nästan glömt av det då jag inte gått barfota någonting i Gbg sedan jag flyttade hit för snart 4 år sedan. Men nu i sommar har jag gått barfota både på semestern och lite här. (vid vatten och hav). Fila fila liten fossing... det blir nog nästa projekt... : ) 

Sen blir det faktiskt slöa. Enormt trött i hela huvudet och kroppen. Men tyvärr får jag restless legs om jag är stilla allt för länge. Tex tittar på tv, sitter vid datorn, eller försöker sova.
Så, pest eller kolera?


Kommentarer
Postat av: Gabe

Krukorna blev så fina!

2010-08-06 @ 16:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0