Vargen kommer!

Målat lite mer. Tyvärr ger inte fotografiet bilden helt rättvisa.
Men någonting sådant blev resultatet i alla fall.


Har bakat banankaka och majsgratängen står i ugnen. Den ska bli kvällsmat.
Härligt med riktiga bakformar igen! :D

Majsgratäng

2 dl creme fraiche
2 ägg
500 g fryst majs
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk chilipeppar
1 msk spiskummin
1 tsk salt
300 g fårost

Mixa ingredienserna (utom fårosten) i en mixer.
Smöra en ugnsfast form och grädda i 30 minuter i 225 grader.
Serveras med fårosten och en blandsallad.


Banankaka

1) 2 ägg och 3 dl socker vispas ihop.

2) 4,5 dl mjöl (jag tog dinkelmjöl)
2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat                        BLANDAS IHOP
2 tsk vanillinsocker

3) 1 hg margarin smält och häll i 8 mask mjölk.

Häll 2 i 1. rör sedan ner 3.

Mosa 2-3 bananer och rör ner dem i smeten.

Smöra och strö en rund form.

175 grader lågnt ner i ugnen, 45-55 minuter. 

Jag såg nu att bilderna på gratängen och kakan inte ser så smakliga ut i färgerna, men även de (som bilderna) ser bättre ut i verkligheten, I promise! (Hoppas bara de smakar som jag tänker mig ; ) )

Gabe har fått sin Iphone idag, så honom lär jag inte se mycket av ikväll.

Då ska jag passa på att... vila! Jag är helt slut!

Tänk att en rätt stillsam dag som denna kan ta så på krafterna. Jag kan iofs bara andas genom ena näsborren, halsen är kruttorr och det känns som jag tappar medvetandet några hundradels sekunder då och då... så det kan bero lite på min förkylning också. Faktiskt. 

Jag har trott att jag ska svimma flera gånger om dagen nu i snart två vekor, men har inte gjort det än. "vargen kommer, vargen kommer!!!" Ja, ungefär så. För i början var jag lite på min vakt. Inte nu längre. Men kanske, kanske att jag ska tänka på att klättra ner för stegen, om jag nu står på en sådan, om en attack skulle komma just då? Ja, kanske är bäst. ; )


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Du får vara rädd om dig. Tur att du är ihop med en SSK ;)

2010-08-04 @ 18:04:51
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com
Postat av: Gabe

Tycker allt den där teckningen är lite läskig!

2010-08-06 @ 19:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0