Mindfullness

Leggings och ett gött linne. kan det bli bättre? De perfekta kläderna för att dammsuga och plocka i hemmet. Och bara vara.

Sen är planerna att införskaffa sockerkaksform (som försunnit spårlöst) och storhandla. Samt köpa innerkrukor så jag kan plantera om lite blommor. Vet inte om det är rätt tid, men växterna får se till att överleva helt enkelt!


Kanske värlldens godaste mellanmål. Hårdbröd, smör, ost, skivad vitlök och skivad tomat. Och örtsalt. Mmmm!!!

Igår bev det lite mer måla av. Jag vet, det krävs övning och jag  lägger nästan ingen tid alls på det jag gör. Vill bli klart fort så jag kan börja på nästa ; )  Men detta är lite av resultaten.. Nä, den nedersta är halvklar.


För något inlägg sedan skrev jag om band jag sett. Nu tänker jag på det och då och då poppar det upp nya band som jag sett. Gu, hur mycket gör man egentligen som man helt glömmer bort?

Det får mig att inse mer och mer att man ska leva i nuet och ha det så bra som man möjligen kan. Och det får man med rätt inställning. Göra det bästa av det man har och situationen man befinner sig i.

Tankeställare.

Sådana behövs lite nu och då! : )
Jag ska, och har, renast band mina många böcker. De jag absolut vill ha kvar är "rensa i röran" "mindfullness i vardagen" "svälj den fulaste grodan först" och mina fina barnböcker. Alla de ovannämnda böckerna rekomenderas varmt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0