Jesus christ...

...superstar. Musikal i örgryte nya kyrka. Fantastiskt. Över förväntningarna! Jag fick biljetter av gabe babe i påskägget, till föreställningen idag.
Rysning på rysning på rysning... i alla fall i starten. "och då är det bra, om du ryser" som gabe brukar säga. Enligt mig är det bra då, ja! : )

Kameran var med, men tyvärr så var batterierna helt slut. Otur och möjligtvis lite klantigt.
Det var faktiskt ett par mer kända musikalartister med viket var förvånande och roligt.  
Jag visste ju inte alls vad jag hade att vänta mig.

(Jag har bestämt att jag ska ha minst en bild med i varje blogginlägg, och detta var den jag hittade bland mina egentagna foton som var mest passande till texten. Någonstans i Floda har jag för mig att den är tagen. Du kanske vet vart? var väl ett par år sedan iaf, en härlig promenad med Petra!)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Megaförkyld mitt på dagen idag. Men sen lugnade det ner sig lite igen. Så nu är jag bara förkyld

Under tiden så låg jag i soffan och kollade på little murmaid- back to the sea och little murmaid- the beginning. Disney har tydligen gjort två till lilla sjöjungfrun filmer, förutom originalet, som jag inte vetat om. Såg det av en slump på youtube när jag skulle kolla upp muisikalen på brodway. ibland är nätet rätt bra faktiskt! 
------------------------------------------------------------------------------------------------ 
Jag kom över sådana felskrivningar i journaler som jag läst typ 1000 gånger, men fortfarande får mig att tjuta av skratt. (gabe kan intyga...)

En passande som jag ska försöka tänka på nästa gång huvudvärken tränger sig på är; "hon beskriver huvudvärken som spännande"

Om jag nu kommer ihåg att tänka på det vid nästa bultande, molande, spännande (!) huvudvärk, ska jag se om jag verkligen ser humorn i det då! ; )






Kommentarer
Postat av: Sara Johansson

svar: haha nej kanske inte... men för mig är åtta tidigt! :D

2010-04-29 @ 22:30:46
URL: http://shorelines.devote.se
Postat av: Ministekaren

Nu har jag länkat dig:)



Kolla gärna in dagens videoblogg där jag visar vad jag fått av självaste kungen;P

2010-04-30 @ 10:29:07
URL: http://ministekaren.devote.se
Postat av: Gabe

nynnar på låtarna ur musikalen

2010-05-02 @ 11:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0