Det ska vara lätt, annars får det va...

Tiden går och solen skiner.
Vad har jag gjort sedan jag kom hem från arbetet? Hm, jaa... lyssnat på radio och filosoferat.
Tänkt en massa på vad jag borde göra. Typ gå ut i solen. Men... gör jag det? nej. 
 

Jag vill ha det enkelt, och att hitta ett soligt ställe att slå sig ner på, i lä, utan blåst, j*vligt nära lägenheten... nej. Det är inte lätt. Då skiter jag i det. Synd. Synd och skam att jag ska vara så lat ibland.

Snart kommer Gabriel hem och då ska vi till skatås. Jag går 5 km, han springer 1 mil. Hm, jag kanske kommer ikapp en dag? kanske kanske kanske.
Men det ska ju vara lätt, annars får de va...

Är alla 80-talister som mig när det gäller detta? Men som tur är gäller det inte allt förstås, och inte alltid. : )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har i alla fall kommit på varför jag tycker så mycket mer om hösten och vintern än sommar och 1000 grader för varmt. Dels för att jag känner mig skyldig för att jag är inomhus "nu när det äntligen är fint väder....." och för att jag alltid borde ha "tränat mer, ätit mindre, så jag skulle känna mig nöjd i sommarkläder och bikini".

Grejen att det alltid är för varmt för att orka arbeta, orka tänka, orka umgås, orka vara aktiv... fast man är tvungen och gör det i alla fall, så klart, gör inte sommaren bättre precis.

Nä, tacka vet ja hösten med frisk luft, mysiga mörka eftermiddagar med tända ljus och kaffe/te, och dagar utan dåligt samvete över att man är inomhus, och inte har tränat som man "ska"! och kanske tittat på lite för mycket film, redigerat foton eller fastnat i ett skrivande...  

Visst finns det bra saker med sommaren. När man är ledig, och långa härliga kvällar med folk man tycker om. En kall öl som gärna blir till flera. Ja, det finns bra sommarsaker. Blommor, sol, ljud, dofter, landet.... (När solen inte sticker för mycket i ögonen =P )

Trots allt gnäll, så älskar jag alla årstider, för alla har sin tjusning. Och utan det dåliga ser man inte det bra! :D

Så jag ska passa på att njuta av alla årstider, så länge vi har dem kvar...

Kommentarer
Postat av: Gabe

Sommaren slår hösten och vintern i alla fall. Men det är alltid trevligt med ruggiga höstar till viss del... och vem gillar inte snöiga vintrar? Men sommaren med långa kvällar och hyffsad värme är oslagbart...

2010-04-12 @ 19:50:36
Postat av: Robert

80-talister... Även om jag är på den senare halvan av 80-talet så känner jag igen det du beskriver. När det gäller de små sakerna i livet som att gå ut i solan ska det helst serveras på ett fat annars känns det jobbigt. :)

2010-04-18 @ 13:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0