Bränsle och vila åt min själ

Ingen bra dag idag. Hemma från jobbet med värk, muskelryckningar och yrsel.  Men det tänker jag inte fokusera på mer idag här på bloggen, utan min tanke är att det var det sista jag ska nämna om mina skitsymtom för dagen och i stället skriva om någonting annat. Vad? Jag får "freestyla" lite ; )
 
Det är verkligen vårigt ute nu, så härligt! Som ni kanske vet gillar jag en riktig vinter lika mycket som en ljum sommarkväll, höstens friska luft och vackra färger som vårens välbehövliga solstrålar och ljumma vindar. Jag älskar det faktum att jag lever i ett land med fyra fantastiska årstider.
 
Nu är det vår och jag ser fram emot att få börja använda dessa snart igen!
 
Någonting jag kan tycka är riktigt synd är att sedan jag flyttade in till storstaden upplever jag inte årstiderna riktigt på samma vis som innan. Förr var jag ute i naturen mycket mer och där märks skillnaderna enormt mycket mer. Jag längtar efter att få "mitt" ställe, mitt hem, "min" bit natur att lära känna som som min egen lilla värld igen. Det var så jag växte upp och det är så jag vill ha det, så jag behöver det.
 
Det är ju så att jag även älskar städernas liv och rörelse, möjligheter, intryck, dofter och myller. Jag känner att jag behöver bådadera, storstad och natur, för att fungera optimalt och för att jag ska få de intryck som gör att min själ mår som bäst. De intryck som jag bearbetar med kropp, själ, sinnen och tankar, som förvandlas och som gör att jag växer som människa, som mig, och går frammåt. Intryck som på samma gång ger bränsle och vila åt min själ, mitt jag. Intryck blir till uttryck, uttryck till intryck. Konstnärssjäl.
 
Dags att vila. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0