Helgens händelser i stort

Lördagsfrikost med bland annat två av mina många favoriter: Grape och persilja. Jag har inte för vana att äta dessa två födoämnen tillsammans, men jag tänkte att persiljan skulle pigga upp kortet lite, och det tyckte jag nog att det gjorde också!
Persilja och blodgrape
 
På lördagseftermidagen startades firandet av Crille (Johns systers kille) som fyller 30 idag. Katten har John och jag gjort som en födelsedagskortshållare bara för att Crille tycker om djur, och vi tänkte att en katt skulle passa. Om den blev snygg, det är en helt annan fråga. Den fyllde sin funktion i alla fall : )
Grattis Crille!
 
 Firandet började med att vi som närvarade bjöds på kaffe, tårta, LCHF-kladdkaka och bubbel. Jäklar vad gott alltså!
Idas bakverk, supergott!
 
Senare på kvällen blev det spel, väldigt god plockmat, vin öl och en sväng till Rockbaren. Alltsammans trevligt som bara den, men utgången hade jag faktiskt kunnat skippa bara för att få känna mig lite piggare idag, men det var ju inte helt otrevligt. Dock inte alls samma sak som förr när jag sprang på just Rockbaren var och varannan helg. Jag tror att man/jag måste vara på rätt humör för att få ut det mesta av det nu för tiden ...
 
Denna söndag har bestått i städning, filmtittande, matlagning och en liten promenad. Samt en jäkla värk i högra foten som spred sig ut i benet, ländryggen, ryggen och upp i nacken. Ungefär "som vanliget", fastän lite annorlunda. Foten är svullen, röd och varm. Inflammation helt enkelt. Mmmmmm mysgit.
 
Nu ska jag varva ner genom att läsa lite.
 
Sköt om Dig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas benet blir bättre snart Isa. Tack för en trevlig helg. Men känner nog lite samma sak ang. utgången...

2013-03-25 @ 06:28:53
URL: http://drinkitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0