Positivt/negativt

Undrar om det är väderomslaget som gör att jag har så ont, domnar i olika kroppsdelar och är sjuuukt trött...? Kan tänka mig det, vad skulle det annars vara, liksom?
 
Nä, skämt å sido så märker tydligen min kropp av väderomslag på olika vis. Och tyvärr verkade inte medicinerna jag fick av doktorn vid förra besöket fungera mot just detta så då provar jag en annan taktik: att inte tänka på att jag har ont, eller det är faktiskt lättare sagt än gjort, men att liksom acceptera att jag har ont och är sjuuuukt trött i kroppen och i stället för att älta och begränsas av det tänka att jag så klart klarar av detta ändå. Också lättare sagt än gjort, men vad jag menar är nog att jag inte ska gräva ner mig för detta, utan att saker och ting löser sig bara för att det måste det göra på något vis. Så är det ju.
 
På riktigt så tror jag att ju mer positivt man tänker och omger sig med, desto mer positivt kommer till en på något vis. Jag fastnar hellre i den spiralen än den negativa som verkar vara enklare att fastna i på någit vis.
 
Nu tvätt och matlagning på schemat. Vila får man tydligen göra ... någon annan gång.
Just det, positiva tankar, så var det. Vi provar. Tvätt!! : ) Och matlagning!! : ) (Det känns faktiskt genast mycket bättre, testa själv vetja!).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0